800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Odškodnění bolesti

Bolestné se vyplácí na základě udělených bodů od lékaře, které ale často bývají zanedbatelné. Naši lékaři vám pomůžou získat maximum bolestných bodů.

Odškodnění bolesti

Nárok na bolestné se určuje podle nařízení vlády č. 276/2015 Sb., v platném znění. Bolestné se hodnotí v bodech, přičemž hodnota jednoho bodu činí zhruba 250 Kč, konkrétní částka se v průběhu let vyvíjí. Bodové ohodnocení bolesti se uvede v lékařském posudku. Tento posudek standardně vypracovává ošetřující lékař poškozeného zaměstnance. Pokud je zaměstnanec ošetřován u více lékařů, pak je tímto lékařem praktický lékař. To je teorie, která bohužel v praxi příliš nefunguje. Alespoň ne pro poškozené zaměstnance. Ošetřující, ani praktičtí lékaři, nejsou specialisté na posudky. Osvědčilo se nám i v oblasti pracovních úrazů spolupracovat s renomovanými znalci, kteří jsou schopni posudek zpracovat ve větší kvalitě podobně jako při řešení úrazů při dopravních nehodách.

V některých případech je navíc možné při výpočtu bolestného postupovat i podle Metodiky Nejvyššího soudu a odškodnit pracovní úraz podle občanského zákoníku. Bývá to pro poškozené většinou výhodnější.

Přečtěte si, jak naše poradna funguje a jak vám můžeme pomoci

Vaše poslední dotazy

23. října 2024 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, byla jsem napadena zákazníkem prodejny, kde pracuji. Byla přítomna Policie ČR. Je to již měsíc a stále jsem v pracovní neschopnosti, nejsem si jistá, jestli mi můj psychický stav dovolí se do práce znovu vrátit. Můžete mi prosím poradit?

Naše odpověď: Dobrý den, pokud k Vašemu napadení došlo při plnění pracovních úkolů, bude k náhradě Vám způsobené újmy povinný zaměstnavatel dle zákoníku práce, poněvadž okolnost, zda právní povinnosti porušil nebo úmyslně jednal proti dobrým mravům zaměstnavatel, zaměstnanec jednající jeho jménem nebo zcela jiná…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
24. září 2024 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, upadla jsem na zledovatělém povrchu v areálu svého zaměstnavatele a zlomila si nohu. Zavolala jsem příteli, který mě odvezl do nemocnice. Mohu žádat o odškodné? Děkuji

Naše odpověď: Dobrý den, k řádnému posouzení Vašeho případu bychom potřebovali doložit relevantní podklady, zejména pracovněprávní dokumenty týkající se Vašeho pracovního poměru a Vašeho úrazu, včetně lékařských zpráv, a sdělení dalších okolností úrazu (zda se stal úraz v pracovní době anebo cestou z/do…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
29. července 2024 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, pracuji pro rozvážkovou službu a převážíme většinou nábytek. Před měsícem jsem si přivodil pracovní úraz a zablokoval si záda. Stále jsem v pracovní neschopnosti a pojišťovna mi zaslala 8 300 Kč a pojistnou událost uzavřela. Já mám přitom plánované další léčení a kontroly u lékaře,…

Naše odpověď: Dobrý den, ve Vámi popisovaném případě Vám budou náležet nároky dle zákoníku práce. Každý zaměstnavatel musí být pro případ pracovních úrazů ze zákona pojištěn. Za výplatu náhrad je zodpovědný zaměstnavatel. Zaměstnavatel je zároveň dle zákoníku práce povinen se zaměstnancem, kterému se stal…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
31. května 2024 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, pracuji jako dřevorubec. Před několika měsíci jsme jeli řezat a připravovat fůru na odvoz. Bohužel jsem uklouzl, upadl na pařez a poranil si koleno. Jsem po operaci menisku a absolvoval jsem rehabilitace. Rozhodl jsem se, že budu dále pracovat na sebe a ukončil pracovní poměr. Můj…

Naše odpověď: Dobrý den, promlčecí lhůta pro uplatnění nároků z pracovního úrazu se v tomto případě řídí občanským zákoníkem a činí 3 roky ode dne, kdy jste se, jakožto poškozený, dozvěděl o škodě a o tom, kdo za ní odpovídá. Tímto rozhodným okamžikem nemusí být zrovna den pracovního úrazu. Nutno vyzdvihnout, že…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+1 000 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Děkuji za opravdu rychlou odpověď paní Mgr. Janě Anně Morávkové. Včera večer jsem podala Poradně Poškozeného dotaz ohledně mého pracovního úrazu (výron kotníku). Neuplatnila jsem neschopenku, přesto mi ošetřující chirurg řekl, že mám přinést jakýsi formulář z podniku pro pojišťovnu, vůbec mě nenapadlo, že bych měla na něco nárok. Můj zaměstnavatel se s takovým případem prý zatím nesetkal. Určitě dám vědět, jak jsem dopadla s žádostí o bolestné. Ještě jednou moc děkuji paní Mgr. Jano Anno Morávková za Vaši rychlou reakci :), přeji jen to dobré a zdravím Dana Houšková.
Dana Houšková

Zákazník Poradny

Dobrý den, pane Rejmane, chci Vám osobně poděkovat za krásnou spolupráci na opravdu vysoké úrovni. :-) Mějte se krásně
Pavlína Z.

Zákazník poradny

Dobrý den, potvrzuji přijatou částku. Ani nevím jak Vám poděkovat. Tak vysokou částku jsem ani nečekala. Moc a moc děkuji.
Alžběta S.

Zákazník poradny

Dobrý den, paní Pošvecová, za vše moc děkuji. Byla s Vámi příkladná spolupráce. Až budu někdy v Praze tak Vás zvu na kafe. Mějte se moc fajn.
Zdeněk F.

Zákazník poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.