800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Náhrada ušlé mzdy

Při pracovním úrazu máte nárok na náhradu ztráty na vašem výdělku neboli náhradu ušlé mzdy po dobu, kdy budete v pracovní neschopnosti.

Náhrada ušlé mzdy

Při pracovním úrazu má poškozený zaměstnanec nárok na náhradu ztráty na výdělku neboli náhradu ušlé mzdy, a to ve výši rozdílu mezi mzdou, kterou dosahoval před úrazem, a nemocenskou. Nárok zaměstnance vzniká každý měsíc a zaměstnavatel je povinen mu doplácet mzdu tak, aby to na svém rozpočtu vůbec nepoznal. Měl by průběžně v součtu dostávat tolik, jako by normálně pracoval.

V praxi se zaměstnavatelé často vymlouvají na svoji pojišťovnu a chtějí nahradit ušlou mzdu až po skončení pracovní neschopnosti. Na to nemají nárok. Pokud máte problém se zaměstnavatelem, který nechce platit průběžně ušlou mzdu, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme získat to, na co máte nárok.

Řada poškozených se také obává z poškození vztahů se zaměstnavatelem při aktivním vymáhání svých oprávněných nároků. Tato obava je zbytečná, neboť zaměstnavatel je pro případy pracovních úrazů pojištěný. V těchto situacích nabízíme podporu jak pro poškozené, tak pro jejich zaměstnavatele, aby byl celý proces pro obě strany co nejjednodušší.

Přečtěte si, jak naše poradna funguje a jak vám můžeme pomoci

Vaše poslední dotazy

23. října 2024 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, byla jsem napadena zákazníkem prodejny, kde pracuji. Byla přítomna Policie ČR. Je to již měsíc a stále jsem v pracovní neschopnosti, nejsem si jistá, jestli mi můj psychický stav dovolí se do práce znovu vrátit. Můžete mi prosím poradit?

Naše odpověď: Dobrý den, pokud k Vašemu napadení došlo při plnění pracovních úkolů, bude k náhradě Vám způsobené újmy povinný zaměstnavatel dle zákoníku práce, poněvadž okolnost, zda právní povinnosti porušil nebo úmyslně jednal proti dobrým mravům zaměstnavatel, zaměstnanec jednající jeho jménem nebo zcela jiná…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
29. července 2024 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, pracuji pro rozvážkovou službu a převážíme většinou nábytek. Před měsícem jsem si přivodil pracovní úraz a zablokoval si záda. Stále jsem v pracovní neschopnosti a pojišťovna mi zaslala 8 300 Kč a pojistnou událost uzavřela. Já mám přitom plánované další léčení a kontroly u lékaře,…

Naše odpověď: Dobrý den, ve Vámi popisovaném případě Vám budou náležet nároky dle zákoníku práce. Každý zaměstnavatel musí být pro případ pracovních úrazů ze zákona pojištěn. Za výplatu náhrad je zodpovědný zaměstnavatel. Zaměstnavatel je zároveň dle zákoníku práce povinen se zaměstnancem, kterému se stal…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
21. února 2023 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, ráda bych Vás požádala o pomoc a radu s pracovním úrazem a následným odškodněním. V prosinci jsem měla úraz a poranila jsem si koleno. Po ošetřeních a rehabilitacích jsem byla předána do péče obvodního lékaře. Koleno mě přesto stále trápilo a po dalším vyšetření specialistou jsem musela…

Naše odpověď: Dobrý den, Váš dotaz má dvě roviny. Pokud jde o špatný postup lékaře, v důsledku čehož Vám vznikla újma, v rámci své odborné činnosti lékař odpovídá za své jednání. V případě, že by lékař v rámci své činnosti nepostupoval lege artis, lze se po něm, respektive po zdravotnickém zařízení jako jeho…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi
27. ledna 2023 Pracovní úrazy

Váš dotaz: Dobrý den, v listopadu jsem měla pracovní úraz a stále jsem na nemocenské. Vzhledem k tomu, že finanční situace je v tuto chvíli obtížná, žádala jsem svého zaměstnavatele o proplacení náhrady mzdy. Zaměstnavatel mi sdělil, že náhradu mzdy vyplatí až po ukončení pracovní neschopnosti. Co mohu dělat?…

Naše odpověď: Dobrý den, z Vašeho dotazu není zřejmé, zda se jedná o nemocenskou anebo náhradu mzdy do výše Vašeho výdělku před pracovním úrazem. Pokud jde o nemocenskou – tedy náhradu mzdy za dobu pracovní neschopnosti, ze zákona Vám plyne nárok v době pracovní neschopnosti pobírat náhradu mzdy od…

Zobrazit celé znění dotazu a odpovědi

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kdo Vám radí?

Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.

Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.

O poradně

+1 000 000 000 Kč

Našim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.

99,48% úspěšnost

Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.

Naši klienti a jejich zkušenosti

Děkuji za opravdu rychlou odpověď paní Mgr. Janě Anně Morávkové. Včera večer jsem podala Poradně Poškozeného dotaz ohledně mého pracovního úrazu (výron kotníku). Neuplatnila jsem neschopenku, přesto mi ošetřující chirurg řekl, že mám přinést jakýsi formulář z podniku pro pojišťovnu, vůbec mě nenapadlo, že bych měla na něco nárok. Můj zaměstnavatel se s takovým případem prý zatím nesetkal. Určitě dám vědět, jak jsem dopadla s žádostí o bolestné. Ještě jednou moc děkuji paní Mgr. Jano Anno Morávková za Vaši rychlou reakci :), přeji jen to dobré a zdravím Dana Houšková.
Dana Houšková

Zákazník Poradny

Dobrý den, pane Rejmane, chci Vám osobně poděkovat za krásnou spolupráci na opravdu vysoké úrovni. :-) Mějte se krásně
Pavlína Z.

Zákazník poradny

Dobrý den, potvrzuji přijatou částku. Ani nevím jak Vám poděkovat. Tak vysokou částku jsem ani nečekala. Moc a moc děkuji.
Alžběta S.

Zákazník poradny

Dobrý den, paní Pošvecová, za vše moc děkuji. Byla s Vámi příkladná spolupráce. Až budu někdy v Praze tak Vás zvu na kafe. Mějte se moc fajn.
Zdeněk F.

Zákazník poradny

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.