Pro těžce zraněného Tomáše a jeho kamarádku Johanku se nám podařilo získat odškodnění ve výši 4 071 048 Kč
Velikonoční víkend měl být pro Tomáše a Johanku časem klidu a odpočinku s přáteli na chatě. Jenže na cestě, kterou tak…
Pokračovat v čteníNevíte, jak postupovat a na co máte nárok po nezaviněné dopravní nehodě se zraněním? Nechte si poradit od odborníků.
Spolujezdec, který utrpí úraz při dopravní nehodě, má vždy nárok na odškodnění z povinného ručení viníka. Je jedno, zda nehodu zavinil řidič vozidla, ve kterém seděl spolujezdec nebo řidič jiného vozidla.
Pro proces řešení platí totéž co pro případ zraněných řidičů, kteří nebyli viníkem nehody. V případě zraněných spolujezdců je viníkem často rodinný příslušník nebo kamarád poškozeného spolucestujícího. V praxi se setkáváme s laickým názorem, že uplatnění nároků z povinného ručení příbuzného nebo kamaráda mu může nějak uškodit. Toto není pravda a doporučujeme všem spolujezdcům, kteří byli zranění při dopravní nehodě, aby se neobávali uplatňovat nároky na odškodnění. Naši specialisté umí nároky vyřídit v případě potřeby tak, aby to na viníka nemělo negativní dopad.
Plný nárok z odškodnění lze získat i z vlastního povinného ručení, pokud budete zraněni jako spolujezdec a řidič vašeho vozidla bude viníkem. Není rozhodující zda řidič je vaším příbuzným, kamarádem, známým nebo někdo úplně cizí.
Zraněný spolujezdec má nárok na odškodnění vytrpěné bolesti, neboli bolestné, odškodnění za trvalé následky, nárok na ušlý příjem, ošetřovné a nároky spojené s léčením a odškodnění za duševní útrapy neboli psychickou újmu.
Podrobnosti o těchto nárocích najdete na stránce zranění při autonehodě.
Nárok na odškodnění za úraz mají například i všichni zranění cestující v autobuse a jiných prostředcích hromadné dopravy, kteří byli účastníky dopravní nehody. Opět nezáleží na tom, zda je viníkem řidič vozidla hromadné dopravy, nebo řidič jiného vozidla. Rovněž spolujezdci na motocyklu mají nárok na plné odškodnění z povinného ručení viníka.
Uplatňovat všechny možné nároky z úrazu při autonehodě není rozhodně nic jednoduchého. V praxi to funguje tak, že pojišťovny se snaží vyplatit pojistné plnění co nejmenší. Řada lidí vůbec netuší, že mají nárok na mnohem vyšší plnění a spokojí se s tím, co jim pojišťovna nabídne.
Proto se vyplatí využít tým odborníků, kteří se na danou problematiku specializují. Náš tým v Poradně poškozeného čítá přes 50 odborníků z řad advokátů, soudních znalců, lékařů, psychologů a dalších specialistů. Od roku 2012, kdy jsme poradnu založili, jsme poradili více než 10 000 z vás a vyhráli jsme více než 1000 sporů.
Poradna poškozeného radí bezplatně lidem, kteří se stali obětí nezaviněné dopravní nehody nebo těžkého pracovního úrazu. V případě potřeby poškozené prostřednictvím svého týmu specialistů zastupuje a pomáhá získat od pojišťovny maximální možné plnění.
Přečtěte si, jak fungujeme a jak vám můžeme pomociPřečtěte si, jak jsme pro naše klienty získali o 13 000 000 Kč více, než nárokovali sami.
Přečíst článekVáš dotaz: Utrpěl jsem vážné poranění při autonehodě. Vozidlo bylo bez povinného ručení a řídila moje partnerka. Mohu žádat o odškodnění...? Mohla by pojišťovna následně vymáhat mé nároky po partnerce?
Naše odpověď: Dobrý den, ano, tato možnost zde přichází v úvahu. V případě, že vozidlo není pojištěno, je osobou povinnou k náhradě újmy Česká kancelář pojistitelů, která Vám škodu vzniklou ze škodní události uhradí z garančního fondu a tu pak následně může vymáhat po viníkovi nehody.
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiVáš dotaz: Dobrý den, když jsme jeli z brigády (smlouva DPP), řidička dostala smyk a skončili jsme v příkopu. Jako spolujezdec se chci zeptat, jaké mám nároky na odškodnění. Mám poraněnou krční pater a záda. Děkuji za odpověď.
Naše odpověď: Dobrý den, zde máte nárok na náhradu újmy, která Vám dopravní nehodou vznikla. Zejména se jedná o náhradu za vytrpěnou bolest (tzv. bolestné), náhradu za cestovné související s léčbou zranění, náhradu za ošetřovné pro osobu blízkou, která se o Vás starala nebo třeba náhradu za výdaje na léčení.…
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiVáš dotaz: Dobrý den, na začátku září jsem byla na služební cestě a měla jsem autonehodu, při které jsem byla zraněná a hospitalizovaná (jela jsem jako spolujezdec). Úraz je hlášený jak u zaměstnavatele, tak u pojišťovny, kde měl viník sjednané povinné ručení. Chtěla jsem se zeptat, jak je to s odškodněním…
Naše odpověď: Dobrý den, v takovém případě lze bolestné uplatnit pouze jednou, je tedy nutné si vybrat, zda tomu bude z pojištění odpovědnosti provozovatele vozidla (povinného ručení) anebo z titulu pracovního úrazu. Pokud byste uplatnila bolestné dvakrát, pak by se jednalo o tzv. bezdůvodné obohacení, a…
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiVáš dotaz: Dobrý den, měla jsem nehodu v autobuse ČSAD Kladno. Při prasknutí zadní pneumatiky došlo k protržení podlahy a mě to roztříštilo patní kost. Byla jsem operována, mám v noze 11 šroubů. Podložku pod patou a 3 dráty. Již 6. týden nesmím šlapat na nohu a léčba potrvá nejméně do října. Úraz se stal 22.5…
Naše odpověď: Dobrý den, co se týká újmy, kterou jste schopna si vyčíslit sama, můžeme hovořit zejména o nárocích náhrady za cestovné, ošetřovné, náhradu nákladů na léčení, tedy zejména na léky a zdravotní pomůcky. Největší nárok je však bolestné, které by měl vyčíslit buď ošetřující lékař, nebo jiný doktor …
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiNapište nám a společně najdeme vhodné řešení situace
Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.
Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.
O poradněNašim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.
Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.
Dobrý den, paní Morávková, chtěl bych Vám i kolegům Vaší kanceláře poděkovat za Vaši pomoc od první chvíle mé dopravní nehody, kterou jsem nezavinil. Už od prvního telefonátu a setkání s Vámi jsem věděl, že jste člověk na svém místě a víte o čem mluvíte. Od začátku je naše spolupráce perfektní, vše umíte vysvětlit tak, abych tomu jako obyčejný člověk porozuměl. Vážím si Vašeho odborného, profesionálního a hlavně lidského přístupu s empatií. Po celou dobu naší spolupráce, která i nadále pokračuje, jsem neztratil dojem, že jste tu pro mě. Z mé strany bych Vás doporučil všem lidem, kterým se přihodí to, co mě. Ještě jednou děkuji a přeji Vám všem hodně spokojených klientů tak jako jsem i já. S pozdravem J. Steinhauser s manželkou.
Zákazník Poradny
Velice doporučuji EUCS společnost a hlavně velké poděkování Michalovi Kovaříkovi za profesionální přístup. Tato společnost mě zastupovala při nárokovaní odškodnění od pojišťovny viníka mé autonehody. Dostalo se mi skvělého přístupu z jejich strany, výborné komunikace a především - získal jsem finanční odškodnění, které bych bez jejich pomoci asi nezískal. Dokonce i po uzavření pojistné události se mi ozvali že jsou nové skutečnosti které se dají ještě uplatnit. Děkuji a vřele doporučuji!
Zákazník Poradny
Společnost EUCS a paní Morávková přistoupily velmi profesionálně k řešení tragické dopravní nehody pro mého klienta. S jistotou a lidským přístupem jej provedly celým procesem uplatnění nároku po pojišťovně a díky jejich odbornosti se podařilo dosáhnout odškodnění na horní hranici nároku. Velmi děkuji za jejich práci. Jedná se o společnost a lidi, kteří jsou na svém místě.
Zákazník Poradny
Naprosto úžasná spolupráce. Vše probíhalo formou telefonátů nebo mailu. Paní Pavelková je profesionál, který pomůže nad rámec očekávaného. Byla jsem účastníkem dopravní nehody v zahraničí a netušila, jakým způsobem bych mohla žádat odškodné za dobu léčení úrazu, respektive ušlou mzdu. Vše vyřídila za mě, já jsem pouze dodala potřebné dokumenty. Dokonce jsem dostala i bolestné a náhradu cestovních zavazadel a poškozeného telefonu. Za mně obrovská spokojenost a poděkování. Rozhodně doporučuji.
Zákazník Poradny