800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit
Všechny novinky

Proč má zastoupení smysl

Mgr. Lukáš Kaplan, 28. května 2020

Pojištění Odškodnění bolesti

Správné vyčíslení a uplatnění nároků poškozených je věda. Představíme si tři hlavní důvody, proč je vhodné řešit nároky s odborníky hned od počátku.

1. Pojišťovna vás na vaše nároky sama neupozorní

Dle závažnosti újmy na vašem zdraví a rozsahu škody na majetku, vám vzniká celá řada nároků na finanční kompenzaci od pojišťovny viníka. Pojišťovna vás nicméně na konkrétní nároky sama neupozorní. Odpovědnost za vyčíslení a uplatnění nároků leží zcela na straně poškozeného. Bez odborného zastoupení může být orientace v jednotlivých nárocích obtížná a při špatném postupu v úvodním uplatnění lze nenávratně poškodit šance na vyšší pojistné plnění.

2. Bez znalce se neobejdete

Některé nároky nelze bez posouzení soudního znalce řádně uplatnit. Kapacita soudních znalců a lékařů je však značně omezená a běžný klient je vystaven téměř nepřekonatelné bariéře čekacích lhůt. V rámci Poradny poškozeného spolupracujeme s vlastními prověřenými znalci a lékaři, kteří se věnují klientům Poradny přednostně.

3. Nikde není psané, kolik peněz máte dostat

Uplatnění nároků při dopravních nehodách je určené občanským zákoníkem a u pracovních úrazu zákoníkem práce, a na ně navazujícími právními předpisy. Pojišťovna vám tedy přeneseně nic negarantuje a výše odškodnění je ovlivněna kvalitou vámi dodaných posudků a šikovností vaší argumentace. Rozdíly, mezi tím, jaké odškodnění získá specializovaný advokát a jaké sám klient, jsou často propastné. Obecně platí pravidlo, že u každé nezaviněné dopravní nehody s jakkoli vážným zraněním, se zastoupení vyplatí vždy. U pracovních úrazů je vhodné hledat zastoupení především u vážnějších případů s delší pracovní neschopností, kde může lehce vzniknout spor se zaměstnavatelem.

Jak vypadá zastoupení v praxi?

Patnáctiletý Filip byl sražen na přechodu bezohledným řidičem. Nehoda zanechala na jeho zdraví trvalé následky. Rodina Filipa se pokoušela s pojišťovnou nejprve domluvit sama. I přes vážný stav a naléhavou finanční situaci se rodině nepodařilo zajistit advekvátní nároky z povinného ručení viníka nehody. Obrátili se tedy na odborníky ze společnosti EUCS.

  • V rámci zastoupení Filipa jsme nejprve šikovnou argumentací obstáli s nárokem na zálohové plnění ze soukromého úrazového pojištění. Díky tomu se mohla rodina finančně nadechnout, aby zvládla nákladnou péči o syna.
  • Následně jsme na základě vlastního lékařského posudku rozporovali výši uplatněného bolestného, kde se nám podařilo více jak zdvojnásobit získané plnění.
  • K nejvyššímu navýšení oproti původnímu plnění došlo v oblasti ošetřovného, neboť poškození neuvažovali nad tím, že by mohli nárokovat náhradu na péči o svého syna, když se o něj starají přímo rodiče. Faktem je, že mají v takové situaci nárok na plné odškodnění, jako by vynakládali peníze za profesionální péči, bez ohledu na to, že péči vykonávají svépomocí.
  • Pro rodinu jsme také uplatnili nároky za duševní útrapy, o kterých nebyli předtím informování, v celkové výši 1 200 000 Kč.
  • Stejným příkladem byli i nároky za ztrátu na výdělku, kdy se nám podařilo dosáhnout jednorázové kapitalizace ušlých příjmů ve výši 3 500 000 Kč. Mnoho poškozených si neuvědomuje, že i děti a studenti mohou nárokovat ušlý příjem, pokud se očekává, že je zranění bude doživotně omezovat při výkonu pracovní činnosti.
  • Po ustálení trvalých následků jsme uplatnili nárok na ztížení společenského uplatnění v celkové výši 2 387 238 Kč a doplacení zbývající části plnění z úrazového pojištění do celkové výše 3 840 000 Kč.

Celkově jsme pro Filipa a jeho rodinu získali více jak 13 000 000 Kč. Pokud by rodina postupovala celým procesem samostatně, celkové plnění by bylo zhruba poloviční a především by dorazilo s výraznou časovou prodlevou.

Stali jste se obětí nezaviněné dopravní nehody? Řešíte vážný pracovní úraz? Neváhejte se na nás obrátit a pomůžeme vám najít odborné zastoupení.

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.