800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Máte nárok na pojistné plnění, ale pojišťovna je opačného názoru? Jaké kroky se dají podniknout a co má smysl řešit? Pokusíme se vás provést základy řešení sporů s pojišťovnami.

Zamítnutí plnění nebo jeho krácení

Nejčastěji se se zamítnutím plnění nebo jeho krácením setkávají klienti u pojištění vozidel. Zejména u odškodnění z povinného ručení je to velký problém. Paradoxně tím totiž nejvíce trpí ti, kteří dopravní nehodu nezpůsobili. Na druhé příčce se umísťuje úrazové pojištění. V tomto případě pojišťovny nejčastěji argumentují tím, že nebyla naplněna definice úrazu či úrazového děje, případně podhodnocují míru trvalých následků při vážném úrazu. Jak se proti tomuto chování bránit?

Co dělat, když pojišťovna nechce platit?

Základem pro pochopení řešení je porozumět tomu, zda problém vyvstává z vašeho soukromého pojištění, nebo se jedná o plnění z cizího pojištění, tedy v případech, kdy jste se stali poškozenými - například při dopravní nehodě.

Soukromé pojištění se řídí takzvanými všeobecnými pojistnými podmínkami, které si definují pojišťovny a které často obsahují řadu výluk. Pokud jste tedy narazili na problém s výplatou pojistného plnění, je nejprve nutné se detailně seznámit s podmínkami pojištění a zjistit, zda se argumentace pojišťovny zakládá na pravdě.

Jiná je situace u takzvaného zákonného pojištění, do kterého patří například povinné ručení, kdy je výše pojistného plnění upravena zákonem. U dopravních nehod se jedná konkrétně o občanský zákoník. Spor o výši plnění tedy není předmětem pojistných podmínek, ale právního výkladu zákona a šikovnosti advokátní argumentace. V případě nespokojenosti s plněním je tedy vždy dobré obrátit se na advokáta.

Jaké existuje řešení?

Nejlepším řešením sporů je prevence. Pokud si sjednáváte soukromé pojištění, je vhodné volbu pojištění i řešení pojistné události konzultovat s kvalitním finančním poradcem. Dobrého poradce lze rozpoznat právě i skrze zjevnou orientaci v pojistných podmínkách a dle jeho schopnosti srovnání jednotlivých výluk v pojištění napříč trhem, tedy mezi mnoha různými pojišťovnami.

Řešení sporů v oblasti zákonného pojištění je naopak vhodné vždy řešit přímo s právním zastoupením. Platí pravidlo, že čím dříve vyhledáte odborné zastoupení, tím větší je šance na úspěšné řešení. Řada sporů se již zpětně nedá rozporovat a v praxi jsme řešili případy, kdy klienti kvůli špatnému postupu přišli o stovky tisíc korun.

Stali jste se obětí nezaviněné dopravní nehody a hledáte odborné zastoupení? Neváhejte se na nás obrátit.

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.