Náhrada škody při dopravní nehodě: Jak získat odškodnění za poškozené vozidlo?
Při dopravní nehodě vzniká poškozeným celá řada nároků, které reflektují vzniklou majetkovou škodu nebo újmu na zdraví.…
Pokračovat v čteníNevíte, jak postupovat a na co máte nárok po nezaviněné dopravní nehodě, kdy došlo k poškození vašeho vozidla? Nechte si poradit od odborníků.
Pokud vás nabourá cizí vozidlo, máte standardně nárok na úhradu opravy svého automobilu a také na náhradní vůz po dobu opravy. S řešením opravy a zajištěním náhradního auta většinou pomáhá servis, který opravu provádí. To, co ale většina poškozených ani servisů neřeší, je nárok na odškodnění za znehodnocení vozidla havárií.
Jedná se o odškodnění nad rámec úhrady nákladů na opravu, které se rovná rozdílu mezi hodnotou vozidla před nehodou a po provedené opravě. Platí totiž, že když opravíte havarované auto, nebude mít nadále stejnou hodnotu, jako před nehodou. Nárok lze uplatňovat téměř bez výjimky pro vozidla do 5 let stáří, která neměla historicky žádnou větší nehodu.
Je také důležité upozornit, že nárok na odškodnění vzniká většinou jen u větších nehod, kdy dochází k poškození nosných prvků karoserie. Drobné škrábance a ťukance odškodnit nelze. Obecně platí úměra, že čím je vozidlo starší a vícekrát havarované, tím je odškodnění nižší až nulové.
Každý případ je vždy potřeba posoudit individuálně. Znehodnocení má dvě složky, technickou a morální. Abychom určili správnou výši odškodnění, spolupracujeme s renomovanými soudními znalci, kteří pomáhají našim právníkům určit správnou výši škody. Výše odškodnění se pohybuje v řádu od několika tisíc korun až po vyšší desítky tisíc korun. U super luxusních vozů to může být výjimečně i více.
Nárok na odškodnění vzniká přirozeně pouze při nezaviněné dopravní nehodě a je plněno z povinného ručení viníka. Z havarijního pojištění jej nárokovat nelze. Pokud jste obětí dopravní nehody a chcete získat odškodnění za znehodnocení vozidla havárií, neváhejte nás kontaktovat.
Uplatňovat všechny možné nároky z úrazu při autonehodě není rozhodně nic jednoduchého. V praxi to funguje tak, že pojišťovny se snaží vyplatit pojistné plnění co nejmenší. Řada lidí vůbec netuší, že mají nárok na mnohem vyšší plnění a spokojí se s tím, co jim pojišťovna nabídne.
Proto se vyplatí využít tým odborníků, kteří se na danou problematiku specializují. Náš tým v Poradně poškozeného čítá přes 50 odborníků z řad advokátů, soudních znalců, lékařů, psychologů a dalších specialistů. Od roku 2012, kdy jsme poradnu založili, jsme poradili více než 10 000 z vás a vyhráli jsme více než 1000 sporů.
Poradna poškozeného radí bezplatně lidem, kteří se stali obětí nezaviněné dopravní nehody nebo těžkého pracovního úrazu. V případě potřeby poškozené prostřednictvím svého týmu specialistů zastupuje a pomáhá získat od pojišťovny maximální možné plnění.
Přečtěte si, jak fungujeme a jak vám můžeme pomociPřečtěte si, jak jsme pro naše klienty získali o 13 000 000 Kč více, než nárokovali sami.
Přečíst článekVáš dotaz: Dobrý den, jsem s manželem po nehodě, kde nejsme viníky. Já jsem v pracovní neschopnosti od 13. 9. 2013. Ušlý zisk v zaměstnání, poškozené oblečení, motorku v likvidaci a bolestné mi bude vyplácet pojišťovna viníka. Mohu požadovat i nějaké peníze přímo od viníka nehody, když nebudeme spokojeni s…
Naše odpověď: Dobrý den, v podobných situacích je obvyklé, že viník uhradí nad rámec plnění z povinného ručení částku přímo poškozenému. Může se jednat řádově o desetitisíce korun. Vyjímečně více. Toto "odškodnění" je však věcí dohody, není na něj zákonný nárok. Teoreticky lze dále uvažovat o odškodnění nároků z…
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiVáš dotaz: Platil jsme si havarijní pojištění, a než jsem provedl platbu na další rok, stala se mi nehoda, ke které došlo již v průběhu dalšího pojistného období, na které jsem neměl zaplacené pojištění. Pojišťovna namítá, že jsem neměl zaplacené pojistné a nechce mi zaplatit vzniklou škodu.
Naše odpověď: I přesto, že jste neměl zaplacené pojistné na další rok, je pojišťovna povinna škodu uhradit, leda by pojištění zaniklo z důvodu neplacení pojistného. Ale o této skutečnosti byste věděl, protože dříve než by pojištění zaniklo, dostal byste od pojišťovny upomínku k zaplacení včetně uvedení lhůty, do…
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiVáš dotaz: Dobrý den, srazila jsem při pracovní cestě na silnici srnu. Škoda na voze byla asi 50.000,- Kč. Zaměstnavatel nemá havarijní pojištění a chce to po mně zaplatit, protože za škodu jako zaměstnanec odpovídám. Moje pojišťovna, kde mám pojištění odpovědnosti, však plnění zamítla, protože jsem škodu…
Naše odpověď: Dobrý den, budeme potřebovat podrobnější informace o tom, jak k nehodě došlo, zda byla přivolána policie, atd. U takových nehod má být přivolána policie i pokud škoda nepřesáhne 100. 000,- Kč. Srna je dle zákona totiž věcí a v tomto případě věcí cizí, která byla "poškozena". Je velmi pravděpodobné,…
Zobrazit celé znění dotazu a odpovědiNapište nám a společně najdeme vhodné řešení situace
Poradna poškozeného zajišťuje profesionální pomoc v těch nejtěžších životních situacích. Od roku 2012 je provozována specializovanou právní společností European Compensation Services s.r.o., která se zaměřuje na pomoc poškozeným.
Díky poradně naleznete pomoc u více než 50 specializovaných advokátů, soudních znalců, psychologů a lékařů. Za dobu své existence pomohla společnost EUCS již více než 10 000 z vás. Přečtěte si více o společnosti EUCS a o tom, jaké je její poslání.
O poradněNašim klientům jsme pomohli získat odškodnění v celkové výši přes 1 miliardu korun. Pomůžeme i Vám.
Zúčastnili jsme se více než 1 350 sporů. Pouze v 7 případech jsme museli dát za pravdu pojišťovně.
Se službami Advokát EUCS jsem byl nadmíru spokojený. Jednání bylo příjemné a rychle a také celá záležitost byla k mé spokojenosti rychle vyřešena
Velice doporučuji EUCS společnost a hlavně velké poděkování Michalovi Kovaříkovi za profesionální přístup. Tato společnost mě zastupovala při nárokovaní odškodnění od pojišťovny viníka mé autonehody. Dostalo se mi skvělého přístupu z jejich strany, výborné komunikace a především - získal jsem finanční odškodnění, které bych bez jejich pomoci asi nezískal. Dokonce i po uzavření pojistné události se mi ozvali že jsou nové skutečnosti které se dají ještě uplatnit. Děkuji a vřele doporučuji!
Zákazník Poradny
Společnost EUCS a paní Morávková přistoupily velmi profesionálně k řešení tragické dopravní nehody pro mého klienta. S jistotou a lidským přístupem jej provedly celým procesem uplatnění nároku po pojišťovně a díky jejich odbornosti se podařilo dosáhnout odškodnění na horní hranici nároku. Velmi děkuji za jejich práci. Jedná se o společnost a lidi, kteří jsou na svém místě.
Zákazník Poradny
Naprosto úžasná spolupráce. Vše probíhalo formou telefonátů nebo mailu. Paní Pavelková je profesionál, který pomůže nad rámec očekávaného. Byla jsem účastníkem dopravní nehody v zahraničí a netušila, jakým způsobem bych mohla žádat odškodné za dobu léčení úrazu, respektive ušlou mzdu. Vše vyřídila za mě, já jsem pouze dodala potřebné dokumenty. Dokonce jsem dostala i bolestné a náhradu cestovních zavazadel a poškozeného telefonu. Za mně obrovská spokojenost a poděkování. Rozhodně doporučuji.
Zákazník Poradny