800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Kompenzace odškodnění z dopravní nehody

Váš dotaz

Dobrý den, před 2 lety jsem měl autonehodu a byl jsem i částečně odškodněn. Vyplaceno bylo pouze bolestné. Zatím se však stále léčím a z nehody mám trvalé následky. Jak mám nyní postupovat?

— Miloš J.

Naše odpověď

Dobrý den, děkujeme za zadání Vašeho dotazu. V případě dopravní nehody existuje široké spektrum kompenzovatelných nároků z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Patří mezi ně například Vámi zmíněné bolestné, ale dále třeba i odškodnění za ztížení společenského uplatnění – tj. za trvalé následky, nárok za ušlý příjem, odškodnění za psychickou újmu neboli duševní útrapy, ošetřovné a náklady spojené s léčením. Odškodnění za ztížení společenského uplatnění se řeší podle závažnosti újmy na zdraví zpravidla až ve chvíli, kdy lze zdravotní stav poškozeného považovat za ustálený. Presumuje se, že zdravotní stav je ustálen zhruba rok po dopravní nehodě. Při devastačních následcích dopravní nehody, jako je amputace nebo ochrnutí, může být uplatněno ZSU rovněž bezprostředně po nehodě, naopak v případě delší léčby je možné ztížení společenského uplatnění řešit třeba až dva, někdy i tři roky po dopravní nehodě. Jestliže se stále léčíte, bude možno uplatnit rovněž tyto náklady na léčbu, stejně tak ošetřovné, jestliže je třeba, aby o Vaši osobu bylo pečováno, protože nezvládnete některé z běžných denních úkonů. Obecně lze říci, že nároky poškozeného z dopravní nehody lze mimosoudně uplatňovat po dobu tří let od dopravní nehody, některé pak déle, a to v závislosti na tom, kdy je mohl poškozený uplatnit u pojišťovny poprvé (od té doby poškozenému běží obecná tříletá promlčecí lhůta). Po uplynutí tříleté promlčecí lhůty tyto nároky nezanikají, ale pojišťovna může namítnout a zpravidla také namítne promlčení a odmítne plnit.

— tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.