28. dubna 2013 Ostatní události
Jak se bránit proti krácení plnění po požáru bytu?
Váš dotaz
Před půl rokem nám vyhořel byt a nyní máme problémy s pojišťovnou při plnění za vzniklou škodu. Reálně jsme přišli o všechno. Na pojistce jsme měli pojistnou částku na domácnost 300.000,-. Při likvidaci pojistné události však pojišťovna ohodnotila naše věci na 450.000,-, současně určila zůstatkovou hodnotu vybavení na 128.000,-. Podle názoru pojišťovny byla domácnost podpojištěná, a proto krátila pojistné plnění o více než 30 % a ještě odečetla zůstatkovou hodnotu nepoužitelných věcí. Reálně jsme přišli o věci za 450.000,-, ale od pojišťovny jsme dostali pouze 102.000,-. Máme možnost se nějak bránit?
— Gabriel N.
Naše odpověď
Obecně se pojišťovny snaží krátit plnění více než je nutné. Přestože vše napovídá tomu, že k určitému podpojištění ve Vašem případě došlo, máte dvě možnosti řešení. Jedna je rozporovat určení výše krácení plnění a druhá možnost uplatňovat náhradu škody přímo proti zástupci pojišťovny, který Vám produkt sjednal. Je velká pravděpodobnost, že zanedbal některou ze svých povinností při sjednání pojištění (např. nemusel správně vyplnit tzv. zjištění potřeb zájemce o pojištění).
— Tým Poradny poškozeného
Pomůžeme i vám
Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace