800 611 711 (pondělí–pátek, 8–17)
Volejte zdarma, pondělí–pátek, 8:00–17:00
Chci poradit

Jak uplatnit nárok na odškodnění po nehodě se ztrátou osobních věcí

Váš dotaz

Dobrý den, můžete mi prosím poradit? Při přepravě osobních věcí a nábytku (stěhování) došlo k dopravní nehodě. Na dálnici do zmiňovaného narazil zezadu cizinec a došlo k totálnímu zničení nábytku uloženém na přídavném vozíku, který byl nejprve vražený do kufru auta a následně se i s autem roztočil, přičemž následnou rotací se věci rozházeli po celé dálnici. Tedy věcí z vozíku. Zároveň se při nárazu roztrhl střešní box, ve kterém bylo oblečení a to taktéž skončilo na dálnici a v příkopě a nakonec došlo k poškození věcí v kufru auta kam byl vražený přídavný vozík, který tam udělal své. Celková škoda byla vyčíslena na cca 150 000 Kč. Pojišťovna, která pojistnou událost odškodňovala nám dala poměrnou část za nábytek, ale za oblečení a další osob. věci, které byly poškozené plnění odmítla, že prý není prokazatelné, že byly poškozené při zmiňované nehodě. Třičtvrtě věcí na dálnici zůstalo, něco nám silničáři nahrnuli ke krajnici lopatami, protože jsme do vozovky sami vstoupit nemohli! Jak mám teď postupovat a co mám dělat, když věci nemám a přesto byly při nehodě poškozeny. S postupem pojišťovny nesouhlasím, byla jsem poškozená a chci za to náhradu a nechci se smířit se 40. 000 Kč, co jsem dostala.

— Naďa K.

Naše odpověď

Dobrý den, tyto případy jsou velmi těžké, neboť zde jde zejména o dokazování vzniku škody a jejího následného vyčíslení. Samotné vyčíslení je možné na základě nákupních dokladů, faktur, ale i třeba výpisů z účtu, ze kterého byli věci pořízeny. Co se týká dokazování vzniku škody, zde bude třeba doložit například svědecké výpovědi, kamerové záznamy či jiné důkazy, aby bylo jasné, jaká škoda vznikla a jaké věci byly poškozeny. Velmi často je soupis poškozených věcí také zanesen ve vyšetřovacím spise.

— Tým Poradny poškozeného

Pomůžeme i vám

Napište nám a společně najdeme vhodné řešení situace

Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
Jana Morávková, vedoucí péče o klienty
Přiložte jen 1 soubor. Další můžete doložit později.

Na váš dotaz odpovíme jen vám. Bez vašeho výslovného souhlasu jej nezveřejníme. Naše reakce na váš dotaz je zcela zdarma. Odesláním formuláře se k ničemu nezavazujete. Po přijetí dotazu se s vámi spojíme a upřesníme si další postup.

Kontaktujte nás

+420 800 611 711

Volejte zdarma od pondělí do pátku mezi 8:00 a 18:00.

info@eucs.cz

Pište kdykoliv. Zpravidla odpovídáme do 24 hodin.

Jeseniova 245/1, Praha

Hlavní kancelář, osobní schůzka možná po předchozí domluvě.

Aby web fungoval jak má…

Povolte, prosím, cookies. Některé z nich jsou nezbytné, o těch dalších se můžete rozhodnout sami. Více informací o cookies najdete zde.

Nastavení cookies

Nastavte si, které cookies si přejete ukládat a které nikoliv. Nastavení můžete kdykoliv změnit. Více informací o cookies najdete zde.